Hi there! You are currently browsing as a guest. Why not create an account? Then you get less ads, can thank creators, post feedback, keep a list of your favourites, and more!
Field Researcher
Original Poster
#1 Old 7th Feb 2009 at 12:40 PM Last edited by Eloissa : 9th Feb 2009 at 3:34 PM.
Sims 3, vertaling van Parsimonious (deel 2)
Parsimonious presents The Sims 3 Review by our resident artist, Kate, who attended the Sims 3 Creator's Camp hosted by Maxis January 2009.

Thank you, Kate, for this extended Review, You are the only one, who is so open about your opinion at this Camp.


Thanks again

Eloissa

-------------------------------------------------------------------


This Post is a translation from English into the Dutch language.
You can read this review at Parsimonious


klik hier voor deel 1.

======================================================


Opportunistische Kansen

De kansen vervangen het kaartsysteem , maar ze zijn ook beschikbaar aan Sims die niet werken. Deze zijn gebaseerd op hun vaardigheden en trekken en kunnen voorkomen wanneer zij vrienden met andere Sims maken, zich bij een bepaalde carrièrespoor of zaken aansluiten evenals wanneer zij vaardigheden bereiken. Er kunnen negatieve gevolgen zijn bij het nemen van bepaalde kansen of wanneer je ze juist niet neemt. Ik kreeg niet veel kansen voor mijn Sims, maar als voorbeeld werd mijn Sim de kans geboden om hotdogs voor een vriend te maken wat weer resulteerde in het behalen van kookvaardigheidspunten. Deze keer was het eenvoudig: Beloond te worden door de hotdogs te maken. Een ander voorbeeld was: Mijn Sim werd de kans geboden een reis te maken naar het laboratorium van de Wetenschap zodra ze genoeg punten had voor Logica.

Het eten

Sims kunnen een maaltijd pakken van de BBQ in het park en iets eten uit de picknickmand. Ook kunnen zij eten in een restaurant en popcorn kopen in de bioscoop.

Er zijn ook radicale veranderingen in het thuis koken, de verschillende ingrediënten uit de Sims2 consolespellen zijn geïntroduceerd in Sims3. De Sims hebben volop keuze uit verschillende ingrediënten. Je Sims kunnen deze ingrediënten zelf kweken, uit vissen gaan of kopen in een kruidenierswinkel. Maar zijn je Sims te lui om deze zelf te verwerven, dan betalen ze een dure prijs als ze ze niet in huis hebben.

De volgende maaltijden kun je verwachten:

- Wafels
- Franse Toost
- Pannekoeken
- Fruit salade
- Herfst salade
- Kaasbiefstuk
- Dim Sum
- Vis & Frites
- Gegrolde Kaas (natuurlijk)
- Gegrilde Zalm
- Hamburger
- Hotdogs
- Zeekreeft
- MAC & Kaas
- Sandwiches met pindakaas & jam
- Goopy Cabonara
- Ratatouille
- Spaghetti
- Biefstuk
- Stamppot
- Koekjes
- Limoentaart

Je kunt grote porties maken van 8 personen, deze kun je later weer wegzetten in de koelkast. Je moet ze echter niet te lang laten liggen, anders zijn ze bedorven. Sims met tenminste 3 kookpunten of hoger, kunnen alle resten verwerken in een verrassingsmaaltijd.

De cheat Motherlode en meer

Ook in Sims3 kun je natuurlijk met cheats werken. Vele van de oude favorieten uit Sims2 worden teruggezet in Sims3 enook komen er nieuwe cheats bij. Ik heb een lijst die ik helaas nog niet mag delen met jullie, maar zodra het spel uit is, komen ze op de site te staan.

Eigenschappen

Een nieuwe en betere eigenschap van Sims 3 is een kleine sociale reactiemeter die het huidige advies van gerichte Sim toont. Als je Sim denkt: Hé, dit is leuk of juist niet leuk, zegt de meter dat nadrukkelijk. Het is maar net hoe je als speler het interpreteert en wat je er mee gaat doen. Een ander aspect van de meter is dat hoe bekender je Sim wordt door middel van omgaan met anderen, de meter omhaag gaat. Zoals met vorige titels, worden Sims aangetrokken tot Sims met de zelfde trekjes, hoewel natuurlijk, sommige persoonlijkheidstrekken over het algemeen een snellere of langzametijd nodig hebben voor het maken van vrienden.

De telefoon is een groot onderdeel van Sim Sociale factoren. Er zijn nieuwe opties om te telefoneren in Sims3. Ongeacht of je elke Sim een eigen telefoon geeft, ze kunnen worden uitgezet of veranderen met een boodschap. Het beste punt (in mijn ogen dan) als de telefoon gaat en je hebt ze opdrachten gegeven om uit te voeren, die opdrachten blijven staan. Zo mis je ook geen cruciaal moment als het om een bevordering gaat. Fantastisch!.

De naadloze Buurt

Ik zal de 1e zijn die moet toegeven dat ik het niet zo in geloofde, maar we hebben het gezien en het werkt ook nog! Je Sims kunnen de deur uitlopen, wandelen, autorijden, fietsen of een taxi pakken om de stad te verkennen, zonder ook maar enige laadtijd nodig te hebben. Alle openbare kavels zijn 24 uur per dag geopend, dus het is heel gemakkelijk om midden in de nacht dat o zo begeerde boek te kopen die je wilde of te zorgen dat je je ingrediënten haalt in de kruidenierswinkel! Dat gaat gemakkelijker en sneller dan in de vorige versies.

Het is dan ook eigenlijk onnodig om te zeggen hoe jij als speler dat gaat ervaren, je moet er echter wel rekening mee houden aan welke eisen je pc voldoet. Hoe langzamer je pc, hoe trager het spel. Ik vondt het uiterlijk van de openbare gebouwen er sober uitzien, in tegenstelling tot de huizen van Sims 2 als je de optie omgeving laten zien, had ingeschakeld. (nachtleven) Ook gebeurde dit als er teveel Sims op 1 kavel zijn of als je vanuit je huis keek, de omgeving was te snel vaag. Natuurlijk kunnen deze kwesties niet voortduren zodra het spel eigenlijk wordt vrijgegeven! Anders is de naadloze buurt, als ervaring zeer efficiënt en een grote voorwaartse sprong. Dit gezegd zijnde, na 7 jaar van het begrip van dat naar de binnenstad gaan om bepaalde beloningen te verkrijgen. Ikzelf had moiete om er anders tegen aan te kijken, als een veteraanspeler ben je gewend aan een bepaald beeld, en dat is hier niet ter sprake! Niettemin zijn er zo vele eigenschappen in het spel die de speler ertoe aanzetten om hun Sim mee naar buiten te nemen (je Sim wordt een beetje doorgedraaid als je het niet regelmatig) het is een nieuwe eigenschap die je als speler vaak gaat gebruiken.

Er is heel wat te doen in de stad, behalve je eigen Simhuis en die van andere Sims. Elke carriére heeft zijn eigen plek in de stad. Er zijn diverse restaurants, boekhandels, kruidenierswinkels enz. Belangrijkste zijn echter de openbare gebouwen waar je niet binnen kunt kijken behalve de Bibliotheek, het kerkhof,
de Gym en het Park.

De gebouwen zelf functioneren als één reuzevoorwerp waardoor je op het gebouw moet klikken om te bepalen wat je Sim daar moet doen. Als je inzoomt in het gebouw en je gaat naar binnen, dan zie je 1 grote lege ruimte. Ik hoop dat Maxis deze ruimtes nog gaat inrichten, maar ik ben bang dat Maxis besluiten dat wij daar niet naar binnen kunnen en zelf deze ruimtes kunnen inrichten. Ik denk ook dat we zelf niet in staat zullen zijn om deze gebouwen te kunnen maken etc. Wie weet gebeurd dit nog eens met een Uitbreidingspakket. Een andere kwestie ook, tot teleurstelling van velen, is dat het maar 1 buurt bevat. Je kunt meerdere buurten gaan maken, maar ze zullen er allemaal hetzelfde uit gaan zien. Ik heb notities gemaakt in het hoofdstuk: Bouwen en Buurten, welke wellicht interessant is voor huizenbouwers en buurt architecten.

De gebruikersinterface: Voor het geval als het te makkelijk zou zijn

Één ernstig probleem met Sims 3 momenteel, is de bizarre Gebruikersinterface En de manier waarin het selecteren van bijzondere families of huizen wordt behandeld. Wanneer het spel is begonnen laadt het automatisch de laatste gespeelde familie, als je met een andere familie wilt spelen, dan moet je in het "stadverlatenvenster", aangeven met welke familie je dan wilt spelen of
welk kavel je wilt betreden. Toen wij dit navroegen bij de makers kregen wij antwoorden als: "Dat is gemakkelijk... of ...je moet dat op die manier doen..."
Voor velen van ons is het moeilijk te begrijpen hoe we met deze manier van spelen om moeten gaan. Soortgelijke problemen zijn er met het plaatsen van kavels of gebouwen.

Dit aspect is een reusachtige verandering dan in eerdere edities. Velen van ons hebben uren gespendeerd om te begrijpen wat ons te wachten staat in de stad. Onnodig te zeggen, wij hebben onze zorgen bekend gemaakt aan Maxis, omdat deze stijl van spelen moeilijkheden brengen voor iedereen.

Terug in het spel blijken de algemene controles bijna hetzelfde te zijn als in de vorige Sims1 en 2. Hoewel de naadloze buurt een veel grotere behoefte heeft aan opties, vond ik de optie "volg-je-sim" door op het kleine plaatje te klikken met je rechtermuisknop.

Één zeer nuttige eigenschap die filmmakers in het bijzonder waarschijnlijk zullen waarderen, is de nieuwe optie van de schuine standcamera, hoewel wij allen in het algemeen de huidige cameracontroles zeer moeilijk vonden te behandelen, vergeleken bij Sims 2 (dit zal zeer waarschijnlijk in de uiteindelijk versie worden verbeterd). Het nieuwe spel behoudt de optie om camerapunten te gebruiken door middel van CTRL en nummertoetsen. Ook zal de vriije camera (TAB) blijven bestaan om screenshots en opnemen van films te maken zonder de gebruikelijke Interface.

======================================================



Als het spel is uitgebracht kunnen er dingen anders zijn dan beschreven

======================================================

Quote:
~~Simmies...... All around the world~~
Do you like more to see??:)Look here!
Please do not upload any of my stuff to other websites without my permission. Thank you!

 
Back to top